Timlönsfråga.

Anonym om Hon viskar mig, allt det jag säger dig.
Hej! jag undrar hur mycket man tjänar på Mcdonalds alltså i timmen!! Fiin blogg

Egentligen så är det kanske lite tabu och prata om andras ekonomi och att fråga sånt. Men just nu är det här ett extrajobb för mig så det är ingen fara. Jag är 17 år och tjänar 77 kronor i timmen, är man 18 tjänar man 98 kronor ungefär. Jag jobbar ofta helger så då får jag ob, plus CSO som är kontrollanter som kommer varje dag mellan 12-14 och 17-19.00! Och då får man 200 kronor bonus. Jag brukar jobba fem, sex pass i månaden och då skrapar jag ihop ungefär 3000-3500. Som minst har jag tjänat 1000 och då jobbade jag två pass tror jag. Man brukar jobba fyra timmar, 4½ eller ibland åtta timmar och då har man en timmes rast också! 

Tack så mycket, hoppas du fick svar på din fråga! Kram.


Postat av: Anonym

ojoj, mycket fel där. för det första tjänar du 81 kronor när du är arton. och för det andra kommer verkligen inte gupbuster (cso) varje dag, utan de kommer två gånger i månaden, en i kassan och en i driven. men som sagt, om ni får en cso när du jobbar får du 200 kronor extra, men det sker väldigt sällan, speciellt eftersom du är en deltidare :)

2012-03-13 @ 16:37:00
Postat av: Baaaaah

En person som är arton tjänar 81 kronor i timmen och när du fyller 20 höjs lönen på McDonalds till 105.30 kr/h. Sedan är det 200 kronor bonus om man sätter "gapbustern". Vilket gör att du kan få 400 kronor bonus, dock skattar du ju också på det. Men många egna restauranger kan bestämma lite själv hur mycket du får i bonus + löner och + att du kan få mer i betalt hur utbildad du är.. + att timlönen höjs när det är OB och sånt där..

2012-03-15 @ 19:14:36



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0