Åh, besserwisser.

Anonym om Timlönsfråga.
ojoj, mycket fel där. för det första tjänar du 81 kronor när du är arton. och för det andra kommer verkligen inte gupbuster (cso) varje dag, utan de kommer två gånger i månaden, en i kassan och en i driven. men som sagt, om ni får en cso när du jobbar får du 200 kronor extra, men det sker väldigt sällan, speciellt eftersom du är en deltidare :)


Oj oj, nej inte alls. Cso hade jag för mig varje dag, men de kommer som sagt två gånger i månaden, som du säger i driven och inne i restaurangen mellan 12-14 och 17-19.00. Som 18 år tjänar man knappast bara fyra kronor mer än en 17-åring. Jag har pratat med de som jag jobbar med, så där har du fel. OCH NEJ, absolut inte. ALLA som jobbar när det är CSO får 200 kronor extra oavsett om man jobbar heltid eller deltid. Så nej, det sker verkligen inte väldigt sällan. Man får alltid bonus. Och jobbar man två gånger under CSO så får man 400 kronor i bonus. Så kring det har du verkligen fel. (Det enda du kunde rätta mig med var CSO-besöken, inget annat). P.s. Om du jobbar på McDonald's så kanske det är din restaurang ni väldigt sällan får CSO-bonus, för vi får det ALLTID.



Postat av: Anonym

som arton år tjänar man 81.10 kronor i timmen, du kan kolla upp det med din restaurangchef om du vill :) jag menar att man får cso-bonus väldigt sällan, eftersom det bara finns två tillfällen per månad en gupbuster kommer och om du bara jobbar deltid är det sällan man jobbar då. självklart kan du ha tur och alltid jobba de två gångerna de kommer, men jag har jobbat där i 1 år nu och jag har bara fått bonus typ två gånger :)

2012-03-13 @ 21:08:29
Postat av: Anonym

Jodå som artonåring tjänar man bara 4 kronor mer än innan:( Dom som du kände som får mer än så kanske ha fått tagit del av lönepotten eller så. Det stora hoppet sker då man fyller 20, vilket är nästan 25 kronor mer har jag för mig.

2012-03-13 @ 21:46:51



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0