Lita aldrig på det du inte vet hur det funkar.

hannelindbergh om Årets första gatufestupplevelse.
vad var det som hände på selånger 2009 eftersom du inte vill åka karuseller?

En kompis och jag var där för att ha roligt sista helgen på sommarlovet. Och jag är aldrig rädd för någon form av attraktioner, jag vågar mig på nästan allt (förutom fritt fall.) I alla fall så åkte vi en liknande karusell som de har på årets gatufest som heter Batman. Det är som två vagnar som åker fram och tillbaka och upp och ner också stannar den upp och ner en stund också vidare. Lika var det med den på Selånger. Men skillnaden var att på den var det bara en bygel som man drog emot sig, som sitter vid midjan. Och på Batman på gatufesten i år så har de en sådan som finns på berg- och dalbanor som man drar över sig. Plus att på Batman sitter man ingallrad. Så när vi åkte den här så satte vi oss längst upp (där det är läskigast att sitta.) Och till en början tyckte jag att det var roligt, men sedan när den stod stilla och de drog på med en väldans fart började jag glida med fötterna ur själva grejen jag satt i. Och jag fick trycka för kung och fosterland med mina fötter för att inte glida ur. Min kompis var full och tyckte det var jätteroligt. Och för två år sedan var jag mycket smalare så bygeln tryckte inte fast mig. Jag fick på riktigt dödsångest. Och när mardrömsresan var över så stod våra andra vänner och väntade på oss och då brast jag ännu mer i tårar, och jag grät av ren rädsla och panik. Och det har jag aldrig någonsin gjort före eller efter den attraktionen (alltså efter någon annan attraktion jag har åkt.) Och efter det litar jag inte på det där tivolit. Jag kan fortfarande åka som vanligt på stora nöjesfält. I tisdags åkte jag dock BreakDance på gatufesten, och det gick okej. Men efter den fick jag en stor bula på ryggen och ett blåmärke. (Aj.) Men där höll jag i alla fall inte på att dö inombords (och nästan på riktigt heller.)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0