Världens längsta svar men det är svårt att förklara en kaxig fjortis i små meningar.

Anonym om Bildbomb...... Lämna ett spår!
Vad är din åsikt om kaxiga små fjortisar?!(:

Fjortis är ett ord jag aldrig fått grepp om egentligen, untan jag tror att alla bildar sina egna fjortisideal och vad som klassas som fjortis eller inte. För mig kan en fjortis vara väldigt fjortisklassad på utsidan men fin på insidan vilket förändrar hela utseendet. Jag har egentligen inte alls någon åsikt om fjortisar för de är människor och jag låter de vara hur de än ser ut. Det är mest insidan för mig som kan avgöras som en ''kaxig fjortis'' och då kan jag bli enormt irriterad och ledsen på något vänster. Men jag har många olika fack för fjortisar så jag skall försöka förklara.

• Blond eller brunett med löshår vars kant syns igenom. Tunt, slitet och egentligen kort hår. Smink i lager, tubtopp, tunna strumpbyxor och ballerina-skor på vintern. Och helst en tunn skinnjacka till.

''Den här'' typen av fjortisen tycker jag bara är enormt intressant för jag blir förundrad över hur de ser ut. T.ex om de inte fryser ihjäl pga av deras klädsel osv. 

• En annan fjortis kan vara en tjej som tror att hon inte utmärker sig som en fjortis även om omgivningen klassar henne som det. Brunett, mittbena, ur-ringat, smala, ifyllda ögonbryn med helst en tjock början, skinnjacka och converse och gärna en massa smycken. En sån här fjortis kan jag direkt se att hon aldrig skulle kunna visa sig utan smink eller sticka ut med sin klädstil. Hon smälter gärna in även om hon tror att hon sticker ut. Den här typen visar sig vara väldigt lillgammal och är ofta konflikträdd där hon måste skriva så som ''gumman, sötnos'' och göra smileysar vid bråk. Just detta knyts samman med OSÄKERHET.

Jag har kommit fram till att de här två fjortisarna oftast är nästan likadana när det gäller personligheterna = osäkra. Men den ''blonda-barbie'' fjortisen är lite mer utstickande för den kör på sin egen väg. Det som skiljer dem åt är att den blonda-barbie fjortisen inte försöker vara så lillgammal som den andra fjortisen är. 

Jag har som säkerligen många andra hamnat i tjafs med dessa två typer och den andra typen tycker jag är värst. Jag hamnade i en ''diskussion'' med den andra typen en gång, som dessutom är yngre än mig. Och jag blev så himla förbannad. För det gör mig arg hur de här typerna kan tro att de på något sätt är bättre än mig och vet mer. Jag tänker inte gå in på detaljer vad diskussionen hamnade om men hon trodde på något sätt att hon visste mer om mig och sa åt mig ''har inte den personen en egen mun?''. På det sättet och det hela handlade om massa grejer bakom som hon inte hade en jäla aning om. Jag har även kommit fram till att ALLA fjortisar är omogna och är helt hopplösa att kommunicera med när det gäller kontringar eller konflikter. Som denna tjej och även andra som jag har lagt i detta fack är sådana som publicerar bilder på sig själv med t.ex en mjukisdress där hon drar upp tröjan lite så man ska se halva magen och piercingen som oftast är en stor glittrig diamant och får en massa gillningar. Likaså så använder dessa tjejer sig av brösten (de oftast inte har) och likaså med rumpan (de inte alls har). För de vill vika ut sig pågrundav deras osäkerhet. Och därför stör jag mig ''mer'' på den andra typen än den första. 

Den första typen känns för mig som att den någon gång kommer att vakna upp och inse att man inte kan komma och se ut så på en arbetsintervju. Men det känns som att den andra typen alltid kommer att vara osäker och tro att hela världen kretsar kring henne. I alla fall, jag har ingenting emot människor så länge de inte kan stå för att de har gjort fel, inte kan ta till sig och göra rätt nästa gång, inte käfta för ingenting osv. Jag tycker inte alls om sådana människor och jag måste säga att oftast så är det ju faktiskt fjortisar som klassas som allt detta inklusive att vara kaxig och lillgammal. Och om man konfronterar dem så tar det åt sig så in i bomben och blir totalt svarta. De är som att prata med en berusad person som inte alls lyssnar på vad man säger eller egentligen menar. 

OKEJ, detta blev världens längsta svar men jag hoppas du har fått någon bild av vad jag tycker om kaxiga människor. Sådana ska man bara skaka av sig för DU vet alltid vad som stämmer och ingen annan vet det. Det gäller alla jäla människor. Om du undrar någonting mer så är det bara att fråga mig mer. För jag sitter typ instängd för jag vet inte hur jag ska förklara på riktigt när jag inte kan använda mitt kroppspråk. Haha.

Postat av: Emelie

så jävla bra skrivet :D

2011-12-25 @ 21:13:28
URL: http://eeamh.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0