Svar på en fundering

Anonym om Ett halvöppet inlägg
Tänk om du faktiskt inte har rätt då? motparten kan ju faktiskt tycka exakt likadant som du. "Jag hatar att behöva gräva fram i människor att ''jag har rätt, kan du bara förstå det?! kan du sluta röra mig?! kan du sluta säga emot?! kan du sluta reta, provocera och trotsa mig?!'' Förstår dig fullt ut, men ibland kanske man får ge sig, man kanske inte alltid har rätt, trots att man verkligen tror det.

Hej du!

Jag förstår vad du menar, sammanhang osv. Men det här är inte riktat mot alla jag känner. Alltså, jag känner inte såhär mot alla jag känner. Att jag alltid måste gräva fram sanningen också vidare. Utan det här inlägget var endast riktat mot en person. Och det är så att jag oftast alltid har rätt när det gäller oss två. Och allt detta som jag skrev, har med dennes personlighet att göra, mycket!

Så jag förstår vad du menar, men som sagt, det här inlägget är riktat mot en person jag känner riktigt väl så jag är ingen fanatiker som tror att jag alltid har rätt. För jag kan den här personen utan och innan. Så... ja, för att inte förklara mer komplicerat kanske du förstår vad jag menar nu? Och det här med att inte vilja ge sig när man ''tror'' att man har rätt, som sagt, det har ju oftast med ens personlighet att göra. Och jag är en fena på att erkänna när jag har rätt/fel plus att jag vet att motparten (den det här inlägget är riktat till) inte tänker likadant som mig.

Men jag vet vad jag menar och den här personen också (hoppas jag) så det är väl det viktigaste :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0