En lång vårlista.

Vad är den äckligaste mat du vet?
Jag är inte speciellt kräsen på mat, men jag kan inte äta mat som är smaklöst och det enda jag egentligen inte tycker om är pyttipanna och blodpudding (av all mat jag har ätit). Och jag avstår helst från fabrikatmat eller halvfabrikat. Mat är extra fint och gott när allt är gjort från grunden.


Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort (hela livet)?
Jag är stolt över att jag kom in på Hantverk foto som var mitt enda mål i högstadiet eftersom att det bara gick bakåt för mig hela sjuan och åttan, det var inte förrän den sista månaden i nian som jag knackade mig själv på axeln och förstod att jag inte kunde nå mina ambitioner med ig:n, jag är stolt över att jag faktiskt är den jag är idag trots att jag inte halkat på ett bananskal fram tills åldern jag är på väg att nå nu, jag är starkare än vad jag själv någonsin trott att jag varit och det gör mig glad.



Vad ångrar du i livet? (om något).
Det känns sjukt tråkigt att det är såhär eftersom att det är sant, men att vi oftast har lättare för att hitta saker vi ångrar eller är missnöjda med, så är det faktiskt så nu också. Jag önskar att jag hade agerat annorlunda vid vissa situationer mellan mig och andra människor, dvs förhållanden till andra osv. Jag ångrar att jag har fallit så himla lätt för vissa personer som egentligen inte var värda det närmsta man kunde komma mig och sen ångrar jag även enormt mycket att jag inte skötte skolan från grund och botten, och att jag har behandlat vissa personer på ett idiotiskt beteende med vilje bara för att jag ville vara häftig. Och det kan ha gjort att de har skapat en elak bild av mig idag, eller någonting sånt.


Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Det skulle väl vara att jag har legat med hela Sundsvall kanske, fast jag har aldrig riktigt hört ett sånt rykte utan mest inbillat det själv. Men jag antar att människor har sagt så, för det är väl kanske varenda individ med om. Men sen så bryr jag mig inte alls, eftersom att ens skapa rykten om att ha legat med ’’hela Sundsvall’’ är ändå bara omöjligt. Utöver det här vanliga ryktet så tror jag inte att jag har hört så många rykten om mig själv, kanske för att jag är så duktig på att inte lyssna på andra än mig själv? Hoho.


Vad kommer du ha för klädsel i vår och sommar?
Ungefär precis det där klassiska. Efter ett halvår av massa lager på lager så tar jag bara av mig och känner mig fri, haha, nej då. Jag ska klä mig i det jag trivs i, ska försöka att inte vara så mörk i min favoritfärg som är svart. Ska försöka vara lite mer färgglad (men inte sådär 1980-talet). Kommer i alla fall satsa ännu mer på min stil, eller vad man ska kalla det.


Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Satsar aldrig på dyra kläder utan köper mest second hand eller på rean, det fiffiga är att jag oftast alltid har tur när jag ska köpa nya kläder, för är jag på jakt efter någonting speciellt så finns det alltid billigt. Men ibland inte. Det dyraste skulle väl vara, mina skor från Canada Snow eller Vagabond, eller min skinnjacka lite över tusenlappen.

Har du någon oanad talang?
Haha, nej. Eller att jag kanske kan härma The Grudge.

Vad gjorde du i helgen?
Hela veckan var en lång helg, så jag har varit med Simon, ätit donken med Emmy, tatuerat mig och Julia var stöd, varit dundersjuk, jobbat, sen så har jag varit med Emmy igen och därefter Simon också.


Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Plugga, äta och dricka riktigt, träna galet mycket, ha lite egen tid, bearbeta saker!


Vad har du på dig just nu?
Pyjamas.

Senaste låt du lyssnade på?
Lykke Li – Love out of lust.


Bästa skönhetsknep?
Jag är helt bakom flötet vad det gäller alla skönhetstips osv eftersom att jag själv aldrig följer dem, glömmer alltid att tvätta bort sminket och om jag inte glömmer så är jag för trött. Men ett litet skönhetstips för håret är definitivt att inte tvätta det varje dag, kamma när du har tvättat det, sova med utsläppt hår, föna håret nedåt, inte platta eller använda hårspray varje dag. Följer du det här, så kommer du få aslent hår.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Chill. Typ byxor, lite oversize skjorta, nice kofta som hänger och en kondom-mössa.



Och fulast?
Kondombyxor, superutsvängda byxor och en tröja från Kapphal med ett biltryck ungefär.

Vem saknar du?
Åh. Saknar alltför många, men framförallt min släkt, därav farfar och några utav mina vänner.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att jag var färdigutbildad skådespelare eller advokat efter gymnasiet. 



Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Musik gör så mycket med mig, så Florence + the machine bland annat och Håkan, en massa, även Lykke Li också. Omedvetet så inspirerar min omgivning mig också tror jag. Och snälla och omtänksamma människor likaså.



Bästa filmen någonsin?
Jag vet inte om det är den bästa filmen någonsin, men I rymden finns inga känslor bara för att Bill Skarsgård är med. Annars skulle det vara Titanic.


Bästa boken någonsin?
Utan ett ord.


Vilka tidningar läser du?
Alla dagstidningar, Sundsvalls tidning, Aftonbladet och Expressen.

Vad önskar du att du var bättre på?
Att jag var effektivare i skolan, positivare, snällare i vissa situationer och jag önskar också att jag kunde hantera situationer som när någon inte förstår vad jag säger bättre.


Är du religiös?
Nej, jag tror dock på Gud. Men inget mer än så.



Vad är din största rädsla?
Att förlora mina närmsta, att misslyckas och att bli övergiven, bli enormt sjuk och dö ensam. Det gör man i och för sig ändå… Också är jag jobbigt rädd för spindlar.


Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Under hela mitt liv så har jag svårt att minnas, men något som satte spår rejält var när en vuxen person gjorde personangrepp på mig, likaså några tjejer. Sen så blir jag lätt sårad när människor säger att jag är så himla smal, ibland tycker jag om min kropp, men när jag har tajta kläder ser jag mig själv som en pinne. Därav vill jag träna sönder mig själv så jag får en muskelmassa. Men jag försöker att inte ta åt mig.


Om du får barn vad ska du döpa dem till?
Haha, Alfons. Tycker det är så himla gulligt att jag dör lite.


Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
Bmw x5a eller x1!


De tre finaste sms du fått i år?
Eftersom att jag alltid raderar konversationerna så har jag inget jag kan titta tillbaka till, men det jag har i minnet är några sms från fina fina vänner. Bland annat det här från Ronja:

image description


Vad heter du?
Sharlee.


Ålder?
17, om ungefär ett halvår äntligen myndig.


Vad gör du? 
Lyssnar på Håkan Hellström – Känn ingen sorg för mig Göteborg och tänker att han har så mycket bättre låtar än just den, också tänker jag bara massor.


Vad längtar du till?
Studenten, framtiden, mina barn, en utlandsresa och att vara lycklig på riktigt.


Vad händer i helgen?
Umgås med pojkvän, kanske vänner (blir lämnad själv i helgen) och jobba!


Favoritöl?
Öl är kanske inte den största favoriten när det kommer till akoholhaltiga drycker, men om det ska vara ett favoritmärke, så absolut Heineken, bara för att den är god.

Vad blir du glad av?
Människor som visar närhet och att de verkligen bryr sig om mig, blir glad av god mat och musik.


Vad blir du ledsen av?
Människor som tror att jag är gjord utav stål och när de tror att de kan säga precis vadsomhelst till mig.


Vilken låt lyssnar du på nu?
Lykke Li – Possibility (Piano).

Vad dansar du till?
Håkans låtar och annan musik som jag tycker om. Sån musik som man kan svänga med till och bara sjunga ut i danshavet.


Något någon inte vet om dig?
Att jag inte bara faller för ett kön.


Hur svarar du i telefonen?
Är det någon jag känner som ringer så säger jag bara hallå, annars så presenterar jag mig.


Gör du när du är kär i fel person?
Kommer på det i efterhand och får panik eftersom att det redan är försent för då är jag redan kär.


Mycket pengar har du i plånboken just nu?
Enbart euro faktiskt.


Var köper du dina matvaror ifrån?
Jag har inte flyttat hemifrån än, så när vi handlar blir det oftast City Gross eller Willys.


Vilken var den senaste filmen du såg? 
En gammal skräckfilm, the Flatliners? Jättedålig… Förlåt pappa.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag listade upp på Twitter för någon dag sedan allt som jag ville ha, så om jag skulle vinna en stor summa skulle jag ge mina älskade föräldrar en summa, sen skulle jag resa, köpa väskor, jackor, skor och kläder överlag, en macbook, en ny systemkamera, tatuera mig mer och pierca septum.


Vilken är världens bästa artist eller grupp just nu?
Håkan Hellström, Florence + The machine och Lykke Li, alltid ju.


När var senast någon stötte på dig?
Vet inte om de som puffar på Facebook stöter av något slag, annars i oktober kanske.


Vad åt du till middag senast?
Soppa, med bröd.

Använder du huvtröjor? 
Ja, men använder sällan huvan. Bara när jag vill gömma mig lite.


Vilken är din favorit åkattraktion på ett nöjesfält?
Har bara favoriter på nöjesfält i Holland eftersom att jag bara varit på Liseberg i Sverige och det var lame.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Alla kan inte älska alla, så ja, det tror jag absolut. Men om jag bryr mig? Nej, så länge det inte är några jag tycker om.



Hur många syskon har du?
Två äldre storasystrar, varav den äldsta bor i Polen och den andra i Borås.


Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, eller alltså. Det beror ju på om man har fattat intresse för personen på ett annat sätt än vänskap, men det kan lika gärna vara med en tjej. Men i allmänhet, nej. (Senast jag var blyg för en kille var 2009, för Simon).


Vilken film kan du alla replikerna till?
Taken och Orphan…


När flög du senast?
Till Holland i mitten på februari.


Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra, haha.


Pratar du några andra språk?
Holländska, engelska och tyska.


Diskar du din egen disk?
Nej, diskmaskinen gör det.


Har du gråtit offentligt?
Ja.


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Gjorde min första tatuering i onsdags, så nästa får vänta i några år. Annars så vill jag pierca septum, men det får också vänta tills jag inte jobbar på McDonald’s längre.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, varför skulle det vara så? Tycker det är lika fint om tjejen gör det.


Vad har du med dig in på bion?
Någon form av vätska och något ätbart.

Vem är din favoritlärare och varför?
Har tyvärr ingen favoritlärare på min nuvarande skola, eller jo min mentor. Men ingen annan.

Gillar du att flyga?
Om jag tänker på en rädsla för att störta så föredrar jag tåg, men man kommer ju fram fortare med flyg.

När sov du senast på golvet? 
I december med Simon, vi hade filmkväll.

Gillar du hur du bor?
Ja, har bott här sen jag var fyra år.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Fungerar väl vilket som, men mitt humör är väl inte riktigt på topp om jag inte får ca åtta timmar.


Vilken är din favoritfrukt?
Passionsfrukt, ananas, kiwi, vattenmelon och lichys.


Hur gammal blir du nästa födelsedag?
18!

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Alltså, jag är kanske en liten stavpolis. Men försöker att inte anmärka människor när de stavar fel. Det är mest grammatiska fel när de pratar med mig, t.ex så klarar jag inte av när människor säger ’’bärde, skärde’’ när det ska vara bar och skar. Likaså när man skriver ’’knytit, flygit, strykit’’ när det stavas knutit, flugit och strukit. Jag var värre förr, men så länge jag inte gör det själv så är det lugnt. Hehe. Men när det kommer till svåra ord så bryr jag mig egentligen inte eftersom att vissa har svårt för det, men när det kommer till så enkla ord så blir jag bara irriterad. Som ’’lungt, åtminstonde’’ etc, sådana fel har jag svårt för.

Tror du på liv på andra planeter?
Nej.

Tror du att Gud är man eller kvinna? 
Tror först och främst att det varken är en man eller kvinna, tror att det är någon slags kraft som finns däruppe.

Vad var det senaste du åt?
McFeast med extra ost och hallon –och vaniljpaj.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? 
Mina föräldrar hittade på det själva.

Gillar du senap?
Smakförstärkelse, så ja!


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Har inte haft något annat än svårt ett tag nu, så jag försöker att säga till mig själv att allt blir bättre och att om tio år så mår jag inte såhär längre. (Tänker alltid långsiktigt). Sen så gråter jag när jag behöver det och skriver av mig allra helst.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Vet faktiskt inte om jag vågar.


Tycker du om att krama folk? 
Ja, allra helst när jag är ledsen och kär.

Skulle du säga att du är trendig?
Ingen aning, har på mig det jag känner för.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Förlåt alla veganer och vegetarianer, nej inte för fem öre. Det är så jäkla gott. (Men när jag tänker efter att de dödar djuren så får jag det...).

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Har ingen aning.

Vem är ditt 10:e sms ifrån och vad står där? 
Från Ronja ’’Hahahah!:) Ja, när slutar du?:)’’

Pussade dig senast?
Min fina pojkvän.



Gråtit en hel natt?
21a september. Och massa andra nätter.


Druckit så du spytt?
Nopp.

Önskat att du var det andra könet?
Nooo, aldrig.

Pryl du inte kan vara utan?
Min iPhone..

Tidningar du prenumererar på?
Ingen.

Du gör med 100 upphittade kronor?
Behåller, såklart.

När grät du senast?
Igår.

Natt eller dag?
Natt.

Kaffe eller te?
Te, allra helst. Tyckte om kaffe tills jag fick ont i magen.

Yngre eller äldre? 
Äldre.

Finns det någon du ogillar starkt?
Ja, kanske.


Är du svartsjuk? 
Ibland, men försöker att inte vara.

Har du blivit sövd någon gång?
Ja.


Lever din mormor? 
Nej.. </3


Har du varit med på TV? 
Ja, haha.


Kan du dricka mjölk som “gått ut” för 3 dagar sen? 
Om man öppnade den en dag före bäst före datumet i så fall. Men inte om den har stått öppen några dagar.


10 konstiga saker jag gillar:
- Surströmming är min favoriträtt. (Haha, så roligt att det var en utav rätterna i Big Brother i Jackass-uppdraget).
- Människor som försöker vara diskreta men är så jävla odiskreta.
- xD-gubbar och andra lol-smileysar och uttryck.
- Människor som är helt dumma i huvudet.
- Pölsa. 
- Stå framför spegeln och låtsas att jag kan sjunga.
- Äga någon totalt. (Knäcka dvs).
- När människor skrattar åt sina egna skämt.
- Äldre män. Hehe.
- Mina fienders bloggar.

10 konstiga saker jag ogillar:
- När folk sitter i min säng med kläder på. (Klarar-inte-av).
- När madrassen glider av halva sängen.
- Gult hår.
- Tjockt bröd.
- Fett och statiskt hår.
- När Simon är jobbig på ett sätt jag inte kan hantera.
- När jag måste gå till skolan fast jag verkligen inte kan pga av ångest.
- När det ligger matrester i diskhon.
- När jag måste torka bordet med en blöt trasa och he smulorna osv i handen.
- Modet, att man ska följa allt som är inne.
- När det går bra för människor som inte förtjänar det.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0