Svar med en mängd av information. Fortsätt att söka.

Anonym om Videblogg. Ha ha ha.
Hej ! 
Skulle du kunna berätta lite mer om ditt jobb ? Hur många gånger sökte du innan du fick det ? 
Hur gick intervjun ,utbildningen ? 
Hur lång tid det tog innan du börja jobba ? 
Har sökt ungefär 3ggr men tyvärr inte fått det ,några råd ?

Jag känner inte dig men du verkar en jätte snäll tjej ! :)

Det gör jag mer än gärna för din skull!

Jag har sökt en gång och fick komma på gruppintervju två dagar senare. Då var vi cirka 16 personer som var där och det var både intervju för McDonald's Birsta Mcdrive och McDonald's SJ. På gruppintervjun så blev vi indelade i fyra grupper och fick framföra bra och dålig service. Sedan skulle vi gå fram i gruppen och berätta vad vi hade kommit fram till och varför vi tyckte som vi gjorde. Och därefter skulle man en och en berätta lite om sig själv. Efter gruppintervjun berättade de att de skulle ringa upp en om de var intresserade av en och då skulle man få komma på en andra intervju. Det innebär att man är själv på intervju med (oftast) chefen. Båda intervjuerna gick bra även om jag var väldigt nervös. Det gäller att visa fram fötterna.

Efter det så tar det ungefär två veckor tills man får veta ifall man är anställd. Och i det här fallet så var jag i Turkiet när de ringde mig och då berättade de att jag skulle få komma på introduktionsmöte. (Man får en massa information, papper osv). Och sedan fick man berätta när man kunde börja jobba. Så jag började en vecka efteråt. När jag kom dit så hade jag en underbar arbetsledare så de första tre provdagarna gick jättebra (som jag skrev i bloggen). Jag längtade till morgondagen när jag hade kommit hem efter första passet! Allt är väldigt enkelt i kassan osv. Det enda som är lite svårt ibland är stressen som kan uppkomma. T.ex när jag hade min första rush som gick enda till dörren, då kan man lätt bli stressad men det gäller att behålla lugnet bara! 

Vart har du sökt? Alltså på vilka McDonald's i Sundsvall? (För jag antar att du bor här). Det är positivt om man skriver ett personligt brev där man presenterar sig själv bra och även om du har några som du känner eller är bekanta till dig som jobbar på något McDonald's i Sundsvall så skriv ner det. Och lämna in CV:t inne på McDonald's. Skicka helst inte över nätet. Då kan du t.ex fråga ''Hej, har ni någon arbetsledare här idag?'' också skakar du hand och presenterar dig lite fort och att du är intresserad av att jobba där. Varför det är bra är för att då får de se dig i verkligheten och förhoppningsvis lägger de dig på minnet om du är positiv och glad!

På intervjun så ska du behålla lugnet, visa fram fötterna och visa framförallt att du vill jobba där! Säg inte korkade saker som (vet inte varför jag vill jobba här. för att jag vill ha pengar. för att jag gillar hamburgare). Det är nog mina bästa råd och tips jag kan ge! Och sist men inte minst: Ge absolut INTE upp! Du kan! McDonald's söker folk mest hela tiden. I alla fall ofta, så det finns en chans åt alla! Och jag lovar att det är jättebra att ha på CV:t i framtiden. 90% av cheferna i Sverige tycker om när det står McDonald's som jobberfarenhet på CV:t.

Lycka till! Kramar till dig!

P.s. Om du tycker att jag verkar snäll så kanske vi kan lära känna varandra om du inte var anonym! Show me who you are! Jag är inte farlig i alla fall!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0