Jag kanske är realistisk.

Kan ungdomar sluta bli alkoholister tidigt. Jag fattar inte grejen.
Supa. Skapa problem. Bråka. Gråta. Vara bakis. Och någonstans däremellan kanske man finner en slags glädje. 
Men inte mycket. Kan människor sluta bli alkoholister överhuvudtaget. 

Ni tänker inte ens på era levrar. Och rätt åt er när ni får gulsot pågrundav att levern ruttnar bort. Jag säger inte att jag aldrig har druckit eller att jag inte dricker. 

Men jag kallar mig själv för att dricka med måtta. Kanske är jag onormal som inte lägger mig upp i en nivå på varje helg och känner ett sug varje helg efter en cider. öl. eller ett glas vin. Vad fan vet jag. Men jag vet i alla fall att jag inte behöver dricka alkohol. Jag tror jag kommer sluta som nykterist senare år.

Kalla mig tråkig. Kalla mig smart. Kalla mig ''önskar jag var som dig''. Kalla mig tönt.

Jag mår bra. Alkohol är endast kul för att man blir full och vinglig. Annars smakar det piss. Så länge det kanske inte är en grogg. Som typ Gin&Tonic. Men de flesta förtär alkohol som om det vore vatten. Också finns det de som bara ser alkohol och ingenting annat. Jag talar alltså om att det finns sådana i våran ålder också. 

Töntigt? Ja.

Vi är 18 år och jag tycker vi inte är för unga för att dricka. Våra föräldrar är 40+ och jag tycker inte att de är för gamla för att dricka. Jag tycker bara att det är helt jävla sanslöst att man bara kan släcka törsten med en hög procenthaltig dryck på helgerna. Pfft. Gå och lägg er.

Postat av: Ida Altti

Varför är du så sjukt klok för? Du säger alltid saker som verkligen är sant eller har en enormt betydelsefull innebörd. Du skriver aldrig något som är sådär ruttet att läsa!



Hoppas du får en bra morgon =)

2012-01-05 @ 09:39:06
Postat av: ----

du ville ha en kommentar så här ska du få en: jag tycker att du ska låta folk få göra vad de vill! ok?

2012-01-05 @ 16:04:22
Postat av: Denise

Skitbra skrivet baby. Håller med dig till hundra procent.

En sak bara: tänker du på dina lungor då?

Puss! <3

2012-01-06 @ 04:32:12
URL: http://woxstrom.blogg.se/
Postat av: tova

sv; haha ja, kul o läsa när man är äldre :D



kunde inte sagt det bättre själv... och som du skrev i inlägget efter. vissa blundar, och jag är väl en av dom! men det håller på bli en ändring i det:) så det går åt rätt håll för mig iaf

2012-01-08 @ 02:30:38
URL: http://tovaandersson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0