Jag har bestämt mig.

Det har börjat sjunka in lite även om det förmodligen inte kommer att kännas så på fredag. Det är fortfarande ofattbart att min farmor är borta och att hon kommer vila i frid i en evighet. Jag har kastats in i cirka tusen saker samtidigt som gör att jag knappt vet hur jag mår längre och därför orkar jag inte fundera på mitt tillstånd just nu mer. Jag har bestämt mig för att åka till Holland även om jag i fredagskväll velade väldigt mycket fram och tillbaka men kom fram till att det är bättre att ångra någonting jag har gjort än inte gjort. Jag vill se farmor och för mig är ett farväl viktigt även om hon vet att jag älskar henne djupt. 

Begravningen kommer att bli väldigt, väldigt tung med massor av människor och släkt. Jag älskar min farfar så himla mycket och är så ledsen för hans skull att jag blir ännu ledsnare. Hursomhelst så har jag tagit det här beslutet för min egen skull vilket känns jättebra, och det som är viktigast är att jag åker för min egen skull och ingen annans. Nu kommer jag knappt få någon lön men jag känner att pengar inte är någonting i jämförelse med det här (jag jobbar nästan alla mina pass den här veckan egentligen). I alla fall så åker vi imorgon på morgonen och är framme i Amsterdam kl fyra ungefär och är hemma på söndag igen. Även om jag är med om väldigt mycket på samma gång så känns det skönt att lämna Sundsvall för ca fem dagar så jag får andas och träffa andra människor. Kan behövas väldigt mycket för min egen del och jag behöver koppla av. Fastän det här inte är en semester som kommer innehålla glädje och lugn så är det ändå en räddningsplats att komma till från där jag är nu.

Nu skall jag passa på att mysa med mitt hjärta som jag inte kommer att träffa de här dagarna (men det positiva är att jag får pussa ihjäl honom när jag är tillbaka). Sedan skall vi ta en vinterpromenad och njuta utav den här söndagen.


Jag idag. Målade ögonbryn och lite puder. No more.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0