Valborg och dess umgänge.

Jag vet inte varför jag vände mig till dig. Ja menar du vet inte vem jag är och jag känner bara till dig från din blogg. Men jag tycker att du verkar så självsäker i din blogg. Hur som helst... Jag undrar lite om vad du skulle göra ifall du var i samma situation som jag sitter i nu. Imorgon är det ju valborgsmässoafton, vilket innebär att de flesta ungdomar går ut och festar och rent ut sagt ockuperar den lilla staden där jag bor i. I alla fall mina klasskompisar och jag hade bestämt oss för att dra oss till parken där alla ungdomar kommer vara. Men dem jag ska gå med är för de första så himla LAME. Man får ingen lust att hänga med dem för dem verkar dessutom inte vilja att jag ska hänga med dem. Okej, det vet jag inte. Men det verkar så himla mycket att det är så. Kaaanske för att dem tror att inte är den” coola, roliga” typen. Jag vet inte men det verkar så. Och jag tycker det är jääätte löjligt och lite kul och att det just är dem som tänker så för att det DEM som är så himla tråkiga och TROR att dem är ”coola”. det låter lite taskigt, jag vet. Men det är så jävla sant! Hursomhelst. En annan anledning till varför jag inte vill ägna min valborgskväll med dem är också för att dem faktiskt inte alls har varit sjysta med mig. Och att dem, eller att jag inte förtjänar att tillbringa den enda valborg under året med dem. Men jag har min kompis som jag tänkte vara med under valborg. Eller hon är mer som min syster. HUURSOMHELST. Men jag vågar inte fråga henne för att hon kommer säkert vara med sina vänner. Och kommer dessutom dricka. Fast det har jag inga problem med. Så länge dem inte dricker sig överpackade. Anwäys, så är mitt största problem här att min kompis kommer att tänka att jag inte klarar av att hänga med henne och hennes polare när dem ska dricka. och hennes kompisar kommer att tycka att jag är tråkig osv (jag är skitrolig). Aa. De va allt.
Vill hjälpa dig på bästa sätt, även om mitt svar är lite försenat och det är ju Valborgsmässoafton idag. När det kommer till vilka du vill, kan eller inte har lust att umgås med så ska du absolut umgås med de som vill umgås med dig. Det låter som att du hellre vill spendera aftonen med din bästa vän, som är som din syster än dina klasskompisar. När man känner att någon eller några kanske egentligen inte vill umgås med en, då blir man automatiskt opeppad och man känner sig lätt utanför. Jag tycker absolut inte att du ska jaga de personer du vill umgås med, för vill de vara med dig så visar det sig automatiskt. Och du ska inte vara med dem om de inte har varit schyssta med dig. (Det här säger jag utifrån vad jag själv skulle ha gjort och inte).
Om du vill vara med din bästa vän så säg att du vill vara med dem, och även om du inte känner hennes vänner så finns det plats åt alla att lära känna varandra och säger hon nej så är hon väldigt löjlig och taskig, för även om du inte känner dem så är inte det något hinder. Och att du inte vill eller tänker dricka, så ska inte de döma dig efter det. Din bästa vän känner dig både hur du är nykter och onykter, antar jag. Och då vet hon mycket väl att du är minst lika rolig att umgås med som när du nykter och tvärtom. Du ska bara vara dig själv och inte ändra dig för någon annans skull. Vill du inte dricka, så ska du inte dricka. Det viktigaste är att man har roligt själv och har de roligt av att dricka så borde de inte klaga på dig.
Jag tror alla känner någon slags press över att man måste dra ut eller dricka. Ärligt, jag känner ingen press överhuvudtaget. Jag kan så gott som ha en lugn kväll med mina vänner, eller en vän. Som att gå ut. Men jag känner inget behov och press att ’’JAG MÅSTE GÅ UT FÖR ATT DET ÄR VALBORG’’. Jag hade dock känt annorlunda om jag bodde i Holland, ingen press dock. Men att jag hade velat gå ut. Jag är inte 18 och kan inte gå på krogen, som de flesta av mina vänner ska göra ikväll. Så även om jag går på en förfest så kan jag ändå inte avsluta kvällen helt. Ja, du, ni, förstår. Nu så är jag väldigt trött och har jobbat ca fyra dagar i rad, och ska även jobba imorgon 7-13.00, så mitt icke pepp-humör beror mycket på det också! Men ingen borde känna en press över sig att gå ut och förtära alkohol. Det finns ingenting som säger att man inte kan ha roligt utan, förvisso kan man känna sig lite utanför men se till så det inte blir så bara! De är de som har alkohol i sig som ska se till att det inte blir så. Hoppas du får roligt ikväll, med grymma vänner som förtjänar att umgås med dig! Kram!
Anonym om Sharlees @ Instagram
Jag vet inte varför jag vände mig till dig. Ja menar du vet inte vem jag är och jag känner bara till dig från din blogg. Men jag tycker att du verkar så självsäker i din blogg. Hur som helst... Jag undrar lite om vad du skulle göra ifall du var i samma situation som jag sitter i nu. Imorgon är det ju valborgsmässoafton, vilket innebär att de flesta ungdomar går ut och festar och rent ut sagt ockuperar den lilla staden där jag bor i. I alla fall mina klasskompisar och jag hade bestämt oss för att dra oss till parken där alla ungdomar kommer vara. Men dem jag ska gå med är för de första så himla LAME. Man får ingen lust att hänga med dem för dem verkar dessutom inte vilja att jag ska hänga med dem. Okej, det vet jag inte. Men det verkar så himla mycket att det är så. Kaaanske för att dem tror att inte är den” coola, roliga” typen. Jag vet inte men det verkar så. Och jag tycker det är jääätte löjligt och lite kul och att det just är dem som tänker så för att det DEM som är så himla tråkiga och TROR att dem är ”coola”. det låter lite taskigt, jag vet. Men det är så jävla sant! Hursomhelst. En annan anledning till varför jag inte vill ägna min valborgskväll med dem är också för att dem faktiskt inte alls har varit sjysta med mig. Och att dem, eller att jag inte förtjänar att tillbringa den enda valborg under året med dem. Men jag har min kompis som jag tänkte vara med under valborg. Eller hon är mer som min syster. HUURSOMHELST. Men jag vågar inte fråga henne för att hon kommer säkert vara med sina vänner. Och kommer dessutom dricka. Fast det har jag inga problem med. Så länge dem inte dricker sig överpackade. Anwäys, så är mitt största problem här att min kompis kommer att tänka att jag inte klarar av att hänga med henne och hennes polare när dem ska dricka. och hennes kompisar kommer att tycka att jag är tråkig osv (jag är skitrolig). Aa. De va allt.

Vill hjälpa dig på bästa sätt, även om mitt svar är lite försenat och det är ju Valborgsmässoafton idag. När det kommer till vilka du vill, kan eller inte har lust att umgås med så ska du absolut umgås med de som vill umgås med dig. Det låter som att du hellre vill spendera aftonen med din bästa vän, som är som din syster än dina klasskompisar. När man känner att någon eller några kanske egentligen inte vill umgås med en, då blir man automatiskt opeppad och man känner sig lätt utanför. Jag tycker absolut inte att du ska jaga de personer du vill umgås med, för vill de vara med dig så visar det sig automatiskt. Och du ska inte vara med dem om de inte har varit schyssta med dig. (Det här säger jag utifrån vad jag själv skulle ha gjort och inte).
Om du vill vara med din bästa vän så säg att du vill vara med dem, och även om du inte känner hennes vänner så finns det plats åt alla att lära känna varandra och säger hon nej så är hon väldigt löjlig och taskig, för även om du inte känner dem så är inte det något hinder. Och att du inte vill eller tänker dricka, så ska inte de döma dig efter det. Din bästa vän känner dig både hur du är nykter och onykter, antar jag. Och då vet hon mycket väl att du är minst lika rolig att umgås med som när du nykter och tvärtom. Du ska bara vara dig själv och inte ändra dig för någon annans skull. Vill du inte dricka, så ska du inte dricka. Det viktigaste är att man har roligt själv och har de roligt av att dricka så borde de inte klaga på dig.

Jag tror alla känner någon slags press över att man måste dra ut eller dricka. Ärligt, jag känner ingen press överhuvudtaget. Jag kan så gott som ha en lugn kväll med mina vänner, eller en vän. Som att gå ut. Men jag känner inget behov och press att ’’JAG MÅSTE GÅ UT FÖR ATT DET ÄR VALBORG’’. Jag hade dock känt annorlunda om jag bodde i Holland, ingen press dock. Men att jag hade velat gå ut. Jag är inte 18 och kan inte gå på krogen, som de flesta av mina vänner ska göra ikväll. Så även om jag går på en förfest så kan jag ändå inte avsluta kvällen helt. Ja, du, ni, förstår. Nu så är jag väldigt trött och har jobbat ca fyra dagar i rad, och ska även jobba imorgon 7-13.00, så mitt icke pepp-humör beror mycket på det också! Men ingen borde känna en press över sig att gå ut och förtära alkohol. Det finns ingenting som säger att man inte kan ha roligt utan, förvisso kan man känna sig lite utanför men se till så det inte blir så bara! De är de som har alkohol i sig som ska se till att det inte blir så. Hoppas du får roligt ikväll, med grymma vänner som förtjänar att umgås med dig! 

P.s. Du är säkert asball och rolig! Vet inte om du bor i samma stad som mig, annars hade du kunnat hänga med mig och Jonas ;) Kram!

Postat av: Anonym

Tack för svaret! Nä, bor i Skåne:) Men tack ändå! måste erkänna att jag blev glad:).

2012-05-01 @ 15:19:14



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0