Långt svar angående Jeffrey Campbell.

Jag stör mig inte på dig överhuvudtaget. Men jag stör mig på hur du tror att jag tar vid saker och får det att låta som om jag har hetsat om detta eller dylikt. Och därmed tycker jag att det är otroligt fjolligt att komma till min blogg och försvara eller hetsa mot mig angående vad Emelie tycker om Jeffrey Campbell-skorna. Och dessutom INTE ENS ha stake att kunna stå för vem du är.

Emelie skrev det här
''Tyvärr måste jag faktiskt ta och dissa dom här jeffrey campbell skona.. Det har verkligen blivit en trend nu att ha dessa skor, vilket jag verkligen inte kommer att falla över. Förlåt till er som har dessa skor (även ni i min klass, hata mig inte) men jag tycker faktiskt dem är skit fula.. ursäkta. De är dyra och fula. Usch nej, inget som faller mig i smaken. Men som sagt, det är min åsikt :D''.

Jag reagerade. Såklart. Eftersom att jag tycker att det är väldigt konstigt att just behöva ''dissa'' dem nu, när de har funnits hur länge som helst. Och som Emelie själv nämnde i kommentaren hon svarade, att hon inte förstod varför vi ''normala icke rika människor'' inte hade dessa för ett halvår sedan. Nej, för att vi, eller jag talar för mig själv. Inte hade råd. Och om hon då tyckte att de var så fula då också (då ingen i klassen hade dem) så hade hon likagärna kunnat dissat dem då. Varför just nu? Bara för att två i klassen äger ett par. Hursomhelst så hade inte det med saken att göra, utan det har med dig och ditt överreagerande att göra.

Min kommentar till Emelies inlägg
''Har ingenting emot din åsikt om att de är fula, men tycker fortfarande att det är skrattretande att du säger att det har blivit en trend just nu. De har funnits hur länge som helst och kändisar har haft de alla år som gått och många tjejer i stora städer osv. Så säg snälla inte att det ''verkligen har blivit en trend nu''.

USA-''trenden'' är enligt mig också skitful och USA-bikinin är inget du kommer att vara ensam om i sommar heller. Smaken är som baken och kommer alltid att vara. Tur är väl det. Men störde mig bara på att du skriver att det har blivit en trend precis just nu när det verkligen inte är så.''

Och då skriver du en kommentar som lyder
''sharlee, snälla, ge bara upp! det hon menar är väl att trenden har nått sig hit till sundsvall????''

Emelie skrev aldrig ut det, att hon menade Sundsvall. Och även om den ''trenden'' har kommit till Sundsvall. Det är inte ens en trend att ha dem. Eftersom att de har funnits hur länge som helst och människor har haft dem år efter år. Hursomhelst så även om de har kommit hit och finns nu på Euro Sko så är det väl självfallet att människor köper dem då de finns fysiskt, jag beställde mina men någonstans så måste det börja. Först kommer de till USA, sedan finns de nästan världen över. Men när de kommer till Sundsvall, då är det plötsligt en trend som alla har fallit för. Löjligt att säga så enligt mig bara.

Och sen att du kommenterar det här på min blogg idag
''alla tycker inte som dig, tycker hon att de har blivit en trend så tycker hon de. CHILLA LITE''.

Har jag sagt att hon någonsin ska tycka som mig? Nej, aldrig. Har inte nämnt det överhuvudtaget i min kommentar. Tyckte bara att det var skrattretande att skriva att det blivit en trend idag då de, som sagt har funnits hur länge som helst. Hon får fortfarande tycka det, det sa jag ingenting om heller. Och att jag dessutom inte ens svarade henne efter att hon hade svarat på min kommentar. Så får jag inte ihop det hur du kan vara så överdriven och skriva att jag ska ''CHILLA LITE''. Chillar så mycket som det går och det finns ingenting som jag hetsar upp mig över. La EN kommentar, och du säger åt mig att jag ska chilla? Haha. Uppenbarligen så får jag som person inte säga vad jag tycker utan att en dum, fånig, anonym hater ska be mig att chilla när jag inte hetsat upp mig överhuvudtaget. Och sedan att du säger att alla inte tycker som mig, är bara dumt eftersom att det är någonting man vet när man föds att smaken är som baken. Men som sagt, säg inte åt mig att varva ner eller, chilla ner, eller med ett påstående sagt att jag säger att Emelie inte får tycka som hon vill. Det får hon bäst hon vill, och likaså du. Fakkkkkk offffff.
Har ingenting emot din åsikt om att de är fula, men tycker fortfarande att det är skrattretande att du säger att det har blivit en trend just nu. De har funnits hur länge som helst och kändisar har haft de alla år som gått och många tjejer i stora städer osv. Så säg snälla inte att det ''verkligen har blivit en trend nu''.
USA-''trenden'' är enligt mig också skitful och USA-bikinin är inget du kommer att vara ensam om i sommar heller. Smaken är som baken och kommer alltid att vara. Tur är väl det. Men störde mig bara på att du skriver att det har blivit en trend precis just nu när det verkligen inte är så.

Postat av: Lolaaaaa

Haha. LOL. Jeffrey Campbell <3

2012-04-24 @ 09:16:06
URL: http://lolas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du visar hur mycket du "Chillar" genom att bara publicera dethära inlägget.

2012-04-24 @ 12:20:17
Postat av: Emelie

Haha herregud Sharlee... jag orkar inte ens svara på det här. Som jag sagt tidigare, sluta kommentera eller säg dina åsikter nästa gång så kan vi undvika sånthär. Jag tycker det har blivit en trend i Sundsvall för jag har inte sett någon ha dem förut, men nu har jätte många dem. Så vad är de för fel på att jag tycker de? Och varför i hela friden ska du behöva skriva en hel romanlångt svar i din blogg till mig och skriver som att jag är offret här som inte får tycka som jag vill, när du bara kunde komma fram till mig och diskutera detta? Skit samma, jag bryr mig ändå inte om din kommentar men som sagt, håll dina åsikter för dig själv nästa gång du läser något på min blogg du inte håller med om, annars lovar jag dig att vårat sista år på gymnasiet bara kommer innehålla bråk, vilket jag inte vill. Tack för mig :)

2012-04-25 @ 10:29:02
URL: http://emeliieblom.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0