En samling utav det som jag hör dig sjunga.

Du säger att du är stark
Att du har vart igenom det här förut
Du kommer fortsätta
Det finns inte mycket mer att säga nu
Vi två hör hemma
I ett rum med inga andra
Om jag var tio år yngre (äldre)
Skulle jag inte behöva dig längre
Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Jag kommer inte älska dig
För resten av livet
Vill inte leva med tungan hängades utanför
Och tycka synd om mig själv
Jag kommer inte höra av mig igen
Och jag kommer inte ta skuld
Så säg det och få det gjort
Det finns bara ett enda sätt att brinna upp
Varför vi måste vi såra varandra
och vi satt på gräset
Som växte i takt med himlen
Det är svårt att inte gråta
När jag tänker på oss två nu
För du var solskenet
Och jag var ensam
Du har ett svart moln över dig
När jag höll på att drunkna
Tänkte jag på dig
och jag låg under sängen
Jag hörde dig
Eva jag behöver dig
Mer än vad jag vill ha dig
och jag vill ha dig för gamla tiders skull
Du betydde inte allt
Det får mig att darra som höstlöven
jag vaknade en morgon, från en dröm jag hade
jag gick ut en kväll, för att känna lukten av våren
för jag trodde att jag kunde känna igen, men det kan jag inte
universum är ett monster, men det har sparat dig och mig
ibland är en dröm det finaste man har
Du säger att du är stark, att du har vart igenom det här förut. Att du kommer fortsätta för det finns inte mycket mer att säga nu. Vi två hör hemma, i ett rum med inga andra, för om jag var tio år yngre (äldre), skulle jag inte behöva dig längre. Så någon dag är jag din jakttrofé som du övergav, jag kommer inte älska dig för resten av livet. För jag vill inte leva med tungan hängades utanför, och tycka synd om mig själv.
Jag kommer inte höra av mig igen och jag kommer inte ta skuld, så säg det och få det gjort för det finns bara ett enda sätt att brinna upp. Varför vi måste vi såra varandra, då vi satt på gräset som växte i takt med himlen. Det är svårt att inte gråta, när jag tänker på oss två nu. För du var solskenet och jag var ensam. Du har ett svart moln över dig och när jag höll på att drunkna så tänkte jag på dig. Och när jag låg under sängen och hörde dig. Jag behöver dig, mer än vad jag vill ha dig. Och jag vill ha dig för gamla tiders skull, men du betydde inte allt. Men det får mig att darra som höstlöven. Och jag vaknade en morgon, från en dröm jag hade. Så jag gick ut, för att känna lukten av våren, för jag trodde att jag kunde känna igen, men det kan jag inte. För universum är ett monster, men det har sparat dig och mig. Ibland är en dröm det finaste man har.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0