Falskt och fel

Jag låg på sängen, du var bredvid mig 
Vissa saker är lätta att ta för givet 
Speciellt det man har eller människor man älskar 
och det som är bra i livet 
Det är lätt att man glömmer varandra, det är lätt att man drömmer om annat 
Såna stunder man tvivlar och allting känns skit 
är det lätt att man glömmer och stanna och tänka efter 
Frågor och svar, finns det någonting kvar, alla dåliga dar 
Känns det rätt vi två det vi har är 
blir det någonsin bra, brinner lågan för svagt 
Vi har nått en punkt där man antingen satsar allt eller bryter helt 
Men jag ger inte upp det vi har, du och jag 
det vi byggt ihop det betyder mer 
Det vi har tillsammans det är allt jag vet 
Alla gånger vi lovat oss aldrig mer 
Alla packade väskor, löften, förlåt, alla bråk, alla kalla spel 
Alla dörrar vi slängt igen, allting bra som för stunden känns längesen 
Alla gånger vi lovat varandra att vi drar 
aldrig någonsin mer kommer hem igen

Men väntar du på mig 
Så väntar jag på dig

Dom kör på gatan där regnet faller ner 
Du vart tänker du gå nånstans, stanna fem sekunder 
för det här blir alltid fel 
Snälla lyssna på mig, förlåt för allt 
Kan vi spola tillbaka en timme, för jag vill inte att du ska gå din väg 
Och nu står vi här som så många gånger förut 
medan allting går isär framför ögonen på oss 
Försök och förstå vad jag menar och inte vad jag sa 
Jag vill bara ha dig i hela världen varför kan inte allting vara bra 
Varför måste det sluta i tårar, skrik, bråk och panik 
Bara explodera ur all kontroll 
Båda mår skit, jag förstår inte 
vi kan väl resonera som vanliga människor med alla andra 
förutom varandra, hur svårt kan det va 
Men jag går vid din sida genom eld om det krävs för att vi ska få det bra 
Inget runt omkring mig känns alls lika stort som vi 
Ändå frågar jag mig hur vi tog oss hit 
svett blod och skit och allting känns så orättvist

Men väntar du på mig 
Så väntar jag på dig

Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har 
allt som dom sagt om du och jag, vi förtjänar att bli lyckliga
allt som vi är och allt som var






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0