Mitt allt

''Fjorton år och mitt hjärta slår precis som det gjorde då. Det dunkar hett och jag rodnar lätt, i skydd för vad jag sett. En lögn, som det blonda i ditt hår, så vit, att bara kärlek bränner, så kom och håll om mig.

Jag vågar nästan inte söka för blickar bränner hål, vänta och längtan. Hjärtat säger stopp men kroppen går. Det fanns en spärrvakt inom mig, det var min Gud så varför övergav hon mig. Kom och håll om mig, kom med dina händer på mig, innan tanken vänder och blir min överman. Brinna brunnit brann.

Erfarenhet, ja jag vet. Men i morgon, det är så långt dit. Nyfikenhet, skyll på det. Hon där inne vet en gång och minnet lever kvar. Och en gång är ändå ingen gång, så kom och håll om mig.''









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0