Jag bara hatar, hatar och hatar.

Bara för att jag är så arg och hatisk nu så ska jag skriva en hatlista. Och sedan när jag kanske börjar få dåligt samvete för allt hatande så tänker jag skriva en älsklista. Om det ens finns något som heter så.

Okej. Jag hatar...

När människor aldrig någonsin hör av sig. Jag hatar när människor är så oärliga. Jag hatar när människor som man vill vara med avvisar en på ett långvarit sätt, och tror att man inte märker. Jag hatar när människor tror att man inte märker att de är rasister. Jävla as. Stå för vad ni är. Jag hatar att vara hungrig. Och törstig. Jag hatar Sverigedemokraterna. Jag hatar när människor inte håller sina löften. Jag hatar att se människor i ögonen för länge om jag inte känner dem riktigt. Jag hatar när pappa stänger av datorn fast han vet att jag sitter där. Jag hatar fördomar. Jag hatar alla som tror att svenskar är oskyldiga på allt. Jag hatar attentionwhores. Jag hatar människor som tror att jag bryr mig om vad de säger. Jag hatar människor som tror att de ständigt har rätt. Jag hatar arroganta människor. Jag hatar människor som hetsar upp sig för ingenting. Jag hatar människor som utnyttjar. Jag hatar människor som är otacksamma. Jag hatar människor som inte hejar som egentligen borde heja. Jag hatar människor som inte hejar eller säger hejdå till ett ställe de kommer till. Jag hatar när människor rapar vid matbordet. Jag hatar ungar som inte lyssnar och tror att de bestämmer. Jag hatar otrevliga säljare. Jag hatar människor som tror att de vet allt. Jag hatar särskrivning. Jag hatar stavfel. Jag hatar när människor anser mig som en jävla besserwisser för att jag kan påpeka stavning. Jag hatar själv besserwissers så jag skulle aldrig vara det. Jag hatar matte. Jag hatar att räkna matte. Jag hatar min mattelärare. Jag hatar när människor låter en vara utanför. Jag hatar människor som bara ringer när de inte har andra. Jag hatar oplanerat. Jag hatar att sommaren snart är slut. Jag hatar att jag inte har några killar i min klass. Jag hatar att jag inte går på Haga längre. Jag hatar ouppdaterade bloggar. Jag hatar när min Spotify-tid rinner ut. Jag hatar alla som läser det här och tänker ''fan vad löjlig hon är''. Jag hatar människor som pratar öppet om deras jävla sexliv. På stan till exempel. ''HAN TOG MIG I SKETHÅLET IGÅR!!''. Jag hatar lillgamla människor. Jag hatar människor som tror att de är coola för att de dricker kaffe. Jag hatar grupptrycksrökning. Jag hatar själviska, snåla, giriga människor. Jag hatar malliga människor. Jag hatar de som förändras för nollor. Jag hatar filmer utan handling. Jag hatar de som ljuger om deras jävla statistik på bloggen. Jag hatar när man har över hundra läsare och när man har frågestund frågar ingen något. Jag hatar att vissa verkar rädda. Jag hatar att jag ibland är så himla snäll. Jag hatar att man anses som dum i huvudet så fort man säger någonting ''dumt'' om Sverige. Jag hatar när iPoden visar noll procent batteri. Jag hatar de som pratar oavbrutet om någonting som är en fis i rymden. Jag hatar de som bara pratar om sig själva. Jag hatar egocentriska människor. Jag hatar när man behöver någon som lyssnar och jag säger något som jag varit med om och den personen svarar mig ''Ja, men alltså det har hänt mig med och då.'' Och börjar prata om sig själv. Jag hatar när man gråter och människor bara stirrar. Jag hatar när jag läser i tidningen att ''Jag blev nerslagen på stan, och alla bara tittade.'' FAN, GÖR NÅGOT. Jag hatar när unga människor dör. Jag hatar när människor är otrevliga helt utan anledning. Jag hatar när människor nonchalerar och ignorerar. Jag hatar att jag inte kan träna på grund av min sjuka. Jag hatar att människor tror att jag är elak fastän jag är jättesnäll. Jag hatar när människor har haft en blogg i typ, en vecka och skriver sedan ''frågestund''. Det finns inget att fråga. Jag hatar när bloggare/bloggerskor skyller på läsarna för att man är dålig på att blogga. Jag hatar omogna föräldrar som suger på att argumentera som en vuxen. Jag hatar när människor tar varandra i Second hand. Lol. Jag hatar frågan ''Vad ska vi äta idag? Kan du göra mat...?''. Jag hatar det aktuella ämnet om att vi ska flytta söderut. Jag hatar människor på Facebook som har över tusen vänner och på varenda bild så gillar 500 en helt random bild. Man ba ''Jaha, Ronaldo gillade hennes bild''. Lol. Jag hatar när människor böjer på benen och putar ut med rumpan de inte har, bara för att den ska se ut och vara stor på bilder. Jag hatar den ställningen. Jag hatar ''Shit happens''. Jag hatar ''Puss på dig''. Jag hatar att bli provocerad. Jag hatar mobbning. Jag hatar mobbare. Jag hatar när man försöker hjälpa någon och de inte tar emot ens hjälp. Jag hatar ciggbilder. Jag hatar ''Woop woop'', så jävla uttjatat. Jag hatar att på varenda utlandsresa så gör Kenza hoppbilder, uttjatat. Jag hatar svikare. Jag hatar att bli falskt anklagad. Jag hatar att bli missförstådd.

Nu har jag hatat klart. Och nu är det ungefär hela världen som hatar mig efter den här listan. Nu väntar jag på alla arga kommentarer.

Postat av: hanna

sharlee då! det är okej att hata ibland faktist, kan ju inte alltid vara glad haha. instämmer dock oxå några av dina hatpunkter ;)

2011-07-21 @ 18:00:39



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0