Ditt dumma as.

Jag har nog inget loppisöga. I alla fall inte idag. Shalony hittade däremot typ, allt. Efter hela Second Hand-turen så åkte vi och handlade, första på Lidl och storhandlingen på City Gross. Och tråkigt jävla nog förföljde vakten oss på Lidl från att vi kom in till att vi ställde oss i kassakön. Och jag blev så himla arg så jag faktiskt sa massa fula saker på holländska (tur man är tvåspråkig) och verkligen hoppades att han skulle förstå. Även om vissa mörkhyade snor saker obetalt så gör svenskar det minst lika mycket. Och jag kan bli så himla arg för det är förnedrande att dra alla över en kant. Som idag, varför skulle vi ta saker? Jag hade jeansshorts, med små fickor. Shalony hade shorts utan fickor och en jävla oskyldig vit tröja. Och pappa hade jeans, linne och kofta. Vi hade en korg där vi la i våra varor. Och frågade till och med personalen om en vara som uppbenbarligen var slut (men vi säkerthetsfrågade ändå).

Och det är banne mig inte så att vi inte har ekonomin så vi kan handla det vi vill ha i hemmet. Låt er aldrig, aldrig förnedras i oskyldigt syfte. Jag hade bara lust att säga till honom och vara oförskämd ''Vi ska inte sno någonting, ditt jävla fetto.'' Men hade jag gjort det så hade han fått ännu mer fördomar av oss mörkare. Jag vet att man inte ska vara oförskämd i munnen, men ibland tvekar jag inte alls. Även om jag alltid fortsätter att hålla det i tankarna.

IT DON'T MATTER IF YOU'RE BLACK OR WHITE. Michael Jackson brukade säga så.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0