Min väg inom tandvärlden!

Eftersom att jag har ''lovat'' att jag ska lägga ut före och ''efter''-bilder före jag hade tandställning och efter (har den fortfarande) men eftersom att tänderna redan blivit raka så tänkte jag visa, dels för att en läsare frågat efter det också! Hade jag fortfarande haft såhär snea tänder så hade jag aldrig visat det. Och det är kanske inte så attraherande att titta in i min mun och på alla mina tänder. Men ska det visas så ska det!!!!

Det här är en ganska dålig bild, men man ser ungefär hur det såg ut innan. Här hade jag fått mina separeringsband så att de skulle kunna sätta in fästena som håller i tandställningen. De tänderna nere som sticker ut bakåt sådär, jag hade fyra av dem som stod på det viset. 

Här tror jag att jag hade dragit en utav mina fyra tänder. Varför de gjorde det var för att de skulle få plats när tänderna skulle flytta sig.

Och idag ser det ut såhär. Jag har en liten, liten glugg kvar. Men om man tänker på tänderna uppe så är de jämna och en rak linje. (NEJ JAG HAR INTE BORSTAT TÄNDERNA! Typ precis ätit middag).

Det här fotot togs för ungefär tre år sedan tror jag. Och så här såg det ut när jag skrattade bland annat.

Och idag ser det ut såhär. Min hörntand där uppe har kommit ner så himla mycket. Och även om det här är ett fakeleende så ser mina tänder ändå ut såhär idag.

Den här bilden är tagen för fem år sedan. Och där sticker hörntanden ut ur min mun när jag log, för att den satt så himla högt uppe och varje gång jag log med stängd mun såg det ut som om jag snusade. (Skojar inte heller). Och när jag ler med stängd mun ser det inte ut så längre, ja det har ni ju sett på bilder som jag fotar idag.

Den här bilden är tagen för två år sedan.

Den här är också tagen för två år sedan och här åt jag CHEESE BALLS. Därför det ser ut som det gör, haha. Men även där så ser man hörntanden så sjukt tydligt. Plus att mina andra tänder uppe är helt snea.

Och gör jag så idag så ser det inte ut så. Dock har jag säkert ett och ett halvt år kvar så de är inte hundra procent flyttade än. Jag har alltså dragit fyra tänder och opererat bort en. Allt för att få RAKA TÄNDER. Hur svårt ska det vara att födas med raka liksom. Men jag är i alla fall hur glad som helst för att jag har den här rälsen! Och jag kan säga att det inte är alla som har den turen. Jag fick vänta sedan jag gick i fyran och fick den inte förrän jag började ettan på gymnasiet. Sådeså. 

Förresten så hade jag inte så många bilder på min underkäke som jag hade velat ha, för där hade jag verkligen supersnett. Huller om buller alltihopa.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0