Under en bussresa

Som alla andra onsdagar så var jag på ST idag men jag gick lite tidigare då jag skulle träna, men planen sprack och jag åkte hem och gjorde i dagsläget kanske lite vettigare saker. Plugga matte, men inte bara pluggat, utan pluggat ikapp. Ca 20 uppgifter. (Mamma?) nu måste du vara stolt.

När jag gick förbi torget så stod det två poliser och pratade med... jag antar, två alkolister. Fastnade med blicken men fortsatte att gå så att jag inte skulle se för kriminell ut eftersom att jag nästan stirrade för mycket. Jag väntade på bussen, gjorde det gamla vanliga och satte mig på bussen jag alltid åker med. Tittandes ut ur fönstret med musiken i öronen så ser jag ytterligare tre alkolister, men med en stackars hund med ett blått utnött rep som koppel. Jag ville så mycket som kliva ur bussen och hälla ut deras äckliga Mariestadsöl. Hunden svettades och behövde vatten. Jag blev så arg. Var var polisen?

Hunden. Hur kan man överlåta alkolister ''ta hand'' om en schäfer. Eller vilket djur som helst, när de knappt kan ta hand om sig själva. Den där stackaren får nog ingenting som den egentligen behöver. Motion. Rörelse. Mat. Uppmärksamhet. Bara lida. Jag tänker fan inte tycka synd om alkolister. Fyllesvin.

Postat av: Anonym

Bra där, du har helt rätt i det du skriver. Jag håller med dig fullständigt, tkr så synd om dessa hundar man ser, att ingen reagerar.

2011-04-14 @ 17:37:43



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0