Kanske dags att göra något vettigt


När mamma är borta så blir det som att man bor ensam hemma. Man får lära sig att ta om sig själv lite mer. Laga mat. Tvätta. Städa. Gå i skolan utan att någon tjatar.

Fel. Nu framstår pappa som att han inte vore min pappa. He's the world's greatest. Men, som säkert alla vet. Så är ju mammorna kvinnan i hemmet. Som gör alla dessa sysslor. Eftersom att pappa är så duktig på att laga indonesisk mat så får jag göra husmanskosten. För det är så enkelt också lär jag mig på samma gång. Plus att han gör så mycket som mamma inte kan göra. Det är nog bra att fördela. Jag skulle nog klara mig fint med att bo själv.

Nu är klockan strax innan ett och jag måste hinna med att laga korvstroganoff. Städa mitt rum - igen(?). Mitt golv är så smutsigt, dessutom ligger det massa skräp där. Plocka ur diskmaskinen. Klä på mig. Packa träningsväskan. Träna. Jag skall nog hinna.

Postat av: Cilla

Ja eller hur, jag känner i varje fall ungefär likadant.

2011-04-14 @ 10:29:27
URL: http://golvvard-uppsala.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0