Hur det kanns utan tryggheten vid sidan om

Jag ar hos min kusins mamma nu.

Det ar i alla fall trevligt har och snart ska vi vidare till min faster dar det vankas... annu mer trevligheter! Det blir sa med hollandare, faktiskt.

Sitter och skriver pa varldens mysigaste dator ocksa, texten blir sadar GOZiiiI. Annars har jag hemlangtan just nu... det regnar lite har och jag tanker pa gamla tider. Det far mig att sakna. Och, jag saknar manniskorna dar hemma. Sundsvall ibland. Inte manniskorna i den staden (saklart saknar jag de manniskorna som jag bryr mig om). Men den tryggheten man har dar, det saknar jag. Att kunna ga ut pa en liten promenad, hur man vill och nar man vill. Da tanker ni kanske, ''men det kan du ju dar med''. Fast jag kanner inte till omradet har, kan inte ga hur langt jag vill utan att ga vilse. Kanner ingen.

Ibland far jag lite panik nar jag ar ifran Sundsvall att jag tanker ''hur ska det ga nar jag flyttar till Goteborg?''. Var ar tryggheten da? Staden ar sa stor. Men och andra sidan sa kommer jag nog trivas och finna trygghet. Da det ligger inom Sverige. Jag stannar nog i Sverige, sa lange jag har mina viktigaste kompanjoner i narheten.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0