VÅRAN PUBLICERING

Jag fick en kommentar om SD från Linnea.

''Jag kan hålla med dig på vissa punkter, men två saker jag inte kan hålla med om är,
ett du säger att om en invandrare gör något brott så blir det ett jäkla liv, ja men vet du att om en svensk gör ett brott går man ut med både bild och namn i tidningen men de gör man inte med en invandrare.

Två de här med våldtäkt, de är faktiskt så att i det stora hela, så är de faktiskt invandrare som våldtar jag säger inte att de inte händer att svenskar gör de för såklart gör det de.
Och sedan, ja dom vill minska antal invandrare men de vill också ta hand om de som finns här.

Jag säger inte att de är bra att dom kommit in i riksdagen, ogillar dom skartp, jag är själv invandrare till 75%, men du får det att låta som om de är svenskarna de är fel på, att de är svenskarna som gör alla brott och så.''

Du håller med mig till vissa punkter MEN såhär är det och jag ger mig inte. När en svensk begår ett brott så blir dom 9/10 gångerna täckta med filtar över huvudet medan det står när en invandrare begår ett brott i ingressen.

''En man i 30-årsåldern med arabiskt påbrå slog ihjäl en kvinna...'' osv. Det har jag läst flera gånger. Varför lägga till var mannen kommer ifrån? Helt onödigt eftersom att det inte har någonting med saken att göra och OFTA lägger dom ut bilder på utlänningar med lite suddigt ansikte. Jag säger INTE alltid men OFTARE än vad dom publicerar svenskar.

Och nej, visst händer det att invandrare våldtar men det är fortfarande svenskar som gör det oftare eftersom att dom är i sitt eget land. Killen som våldtog tjejen i Örebro? Jag säger fortfarande INTE att invandrare ALDRIG begår brott, för det händer också.

SD vill ha ut 90% utav invandringen och minska invandringen också. Att minska invandringen är en början till att sedan skicka ut dom. Dom har emot homosexuella och aborter och dom tycker även att dom som kommer hit SKA ''förfan'' prata svenska när dom bor i Sverige. Hur kan man kräva något sånt? tänk er själva ifall ni skulle komma OFRIVILLIGT till IRAK tillexempel och vara tvungen att lära er arabiska! Skulle det vara det lättaste, skulle ni känna suget?

Jag tror nej.

Och att du säger ''du får det att låta som om det är svenskarna det är fel på, att det är svenskarna som gör alla brott och så''

FEL?! ursäkta... men jag tycker det är väldigt konstigt att jag får det att låta som om det vore FEL på svenskarna. Det tycker jag är konstigt för varför låter det som det? jag säger vad som är sant och det jag ville komma till i det här var att det är inte FEL på någon människa. Det var det ordet jag inte förstod att du kunde uttrycka dig med. FEL? hur kan en människa vara felande... alla människor är lika värda och alla människor är människor och man måste acceptera andra för att kunna leva. Gör man inte det är det bra jävla tragiskt för den människan.

Jag vet att sjukt många STÖR sig ytterligt på att jag diskuterar mitt om SD.


Varsågod.

Jag tycker också egentligen att människor kan sluta med ordet ''invandrare''. För då skulle det gälla ALLA invandrare, även amerikaner, norskar, danskar, finnar osv... det enda SD's ambitioner är att sluta ta in mörkhyade människor. Jag förstår till en viss gräns. Människor som kommer hit frivilligt har egentligen ingen anledning till att få komma in i Sverige om dom har det bra i deras hemland, MEN flyktingar... stackars flyktingar. Dom ska vi hjälpa, inte utesluta. Världen är full utav människor och man måste hjälpa varandra.

Jag är inte inåt, jag är väldigt utåt av mig. EFTERSOM att jag är själv invandrare och mörkhyad, just därför jag spekulerar mer kring det här. Som vissa, många... andra inte förstår.

Jag är född i Holland, pratar flytande holländska, bott i Sverige sedan jag var 4 år gammal, pratar flytande svenska. Min mamma är 100% finne och min pappa är indones. Jag har alltså finskt, tyskt och indonesiskt blod. En jävla blandras. Men för det så är jag lika mycket människa som ER!


(Det här var förhoppningsvis mitt sista inlägg om vad JAG tycker om politiken och känner jag mig nödig till att svara på några utav era kommentarer så gör jag det)

Postat av: adidas

bra skrivet sharlee!! sd = rasism, förstår inte folk att SD bara uttrycker det som att dom bryr sig, men egentligen bara bryr sig om sig själva. Det är bara att titta på dom som stod bakom honom när han höll talet igår, de skrek "äntligen kan vi få vårt land tillbaka", och det enda dom pratar om är invandringen. Om dom får fortsätta är det början på något stort, och för jävligt. ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA

2010-09-20 @ 22:21:21
Postat av: Murad

Riktigt bra skrivet, finns inte så mycket att tillägga. Journalisterna hade "grävt" fram sanningen om att vissa av SD:s ledare har varit med i några rasistiska organisationer som existerade sen 90-talet. Det är uppenbarligen att de är just rasister som verkar skylla alla samhällets problem på utlänningar. Finns typ inte en enda svensk nu som har enbart svenskt blod i sina ådror ju...

2010-09-20 @ 22:38:51
Postat av: sofia berggren

Sjukt bra skrivet Sharlee, skulle inte kunna sagt det bättre själv!!!

2010-09-20 @ 23:31:28



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0