Yttrande frihet

Anonym om Alkohol och nikotin
hur kan du påstå att nått som hur många ungdomar/vuxna som helst gör under helgerna och veckorna är onormalt? skulle va kul om du svarade vad du anser är normalt isåfall. Och eftersom du inte har åldern inne på länge att komma in på krogen så tycker inte jag att du borde yttra dig och kalla ungdomslivet för onormalt.


Hej... ANONYM.

Först och främst tror jag inte ens att du har läst inlägget och om du har gjort det verkar du ha gjort allt annat än förstått vad som stod, du verkar ta väldigt illa upp så jag antar att du är en utav dom som behöver dricka hela tiden. För det andra så PÅSTÅR jag inte, utan jag är väl medveten om vad jag skriver och vad jag vet.

Jag skrev aldrig att jag tycker att det är onormalt att VUXNA går ut och festar samt dricker på helgerna UTAN att UNGDOMAR, alltså åldersgruppen 12-16. Det är fullkomligt normalt att vuxna dricker, det är så det ska vara. Men att ungdomar dricker så pass mycket som dom gör i dagsläget är inte normalt, att unga inte kan stanna hemma någon gång utan att känna ett SUG efter alkohol när dom är hemma. Det finns unga som blir desperata efter att dricka annars kan dom inte ha roligt. Det är väl allt utom normalt när man är under 18?! När man är 18 så är man åtminstone myndig och bestämmer över sig själv. Men under 18 ska man EGENTLIGEN inte ens dricka. Så jag tycker inte du borde hitta på saker och säga att jag tycker att det är onormalt att vuxna dricker för det har jag inte ens sagt ett ord om men människor under 18, jo jag tycker det är onormalt varenda helg.

Normalt/ungdomsliv tycker jag är när man kan sitta hemma, umgås med vänner/pojkvän UTAN att dricka och ändå känna att man kan ha roligt utan alkohol och inte känna ett sånt stort behov när man inte ens har åldern inne för att dricka egentligen!

Det andra du säger att jag inte har åldern inne på ''länge'' att komma in på krogen vet jag inte vad du vill få ut av att säga det. För det vet nog alla om, jag är 16. Så alltså 2 år kvar. Så länge är det inte. Men jag var på krogen senast augusti och det är väldigt lätt att komma in så egentligen spelar det ingen roll. Och varför ska jag inte yttra mig bara för att jag inte har åldern inne än för att gå in på krogen? Haha... Herregud.

''Kalla ungdomslivet för onormalt'' du tar åt sig värre än någon annan. Det ÄR onormalt att ungdomar dricker varenda helg och kan inte hitta på något annat för utan alkohol är det inte roligt. Det är inget förbannat ungdomsliv, det jag lever är ett ungdomsliv. För har man redan hunnit göra allt när man är under 18, vad blir det för ''upplevelse'' för dom när dom är 18 och redan har supit sig redlösa flera gånger?

Du och jag är uppenbarligen på två olika nivåer och jag är högre än dig, det är därför du inte förstår vad jag menar. Tack för att du läser min blogg!:D

Postat av: anonymJÄVEL

men nu skriver du ju igen att det är onormalt! tror du inte att de är någon annan som tänker som mig? bara det att ingen annan orkar försvara sitt liv. så du tror inte det finns folk som tycker det är onormalt att umgås med sin pojkvän varenda dag? eller att det är onormalt att sitta och käfta om nått som du inte ens vet något om, fine om du hade levt det här livet innan och insett att det gick åt helvete. då förstår jag att du kan se som du gör på alkohol. men egentligen, eftersom du inte ens kan gå på fester nykter, vilken inblick har du då i vad som händer på festerna? Du har inte en jävla aning om vad som dricks, hur mycket, utan bara det lilla att folk festar och är bakis. men bakis, hur NORMALT som helst efter en kväll med alkohol. Och nä, det är fortfarande lång tid innan du har åldern inne.

2010-11-21 @ 12:37:56
Postat av: sanna

håller med om de du skriver till "anonymJÄVEL" de är inte normalt att dricka två dagar i veckan. och inte varje helg hur länge som helst. det beror väl på att de inte kan ha kul utan att ha alkohol i kroppen. hua stackars de som inte kan ... Ha-HA ;)

2010-11-21 @ 14:00:04
URL: http://sannaws.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0