I'm angry!!

Simon och jag hamnade tillslut på prästgatan (två siffror) istället.

Vi hade bestämt oss för att se Inception ikväll och var på BIOHUMÖR!!


Våran lilla tripp till bion:
Klockan 20:00 åkte Simon och jag till den svenska mathandeln City Gross för att köpa snacks för båda VÄÄÄGRAR köpa snacks på bion (en hel årslön för en liten popcorn) Nej det tänker vi inte betala. När vi var klara var klockan runt 20:20 och då åkte vi ner till bion och stressar, och när vi kommer in så ser vi en kö till dörren..............


Längre fram så såg vi att det var kön till reservationsautomaten.

Så vi gick längre fram och det första jag såg var ''SNACKS'' alltså där man köper snacks och där var biljettkassan förut så jag blev som en fågelholk men insåg snabbt att jag var tvungen att vara lika snabb som en geting annars så skulle kön bli ännu längre.... Sen så insåg jag att det var i samma kö man köper biljetter (NYTT VÄRDELÖST SYSTEM).

Det sämsta jag kunde göra var att ställa mig i kön där den segaste kärringen valde att stå i. (20:30) Det var knakfullt på bion och världens längsta konsertkö. Också öppnar dom inte alla kassorna?!!!!?!?!?!! *Sharlee blev arg och tappade tålamodet*

Bredvid mig finns det en kortare kö men jag vägrar att ställa mig där för jag trodde att hon kunde sitt jobb bättre. Så folk som stod längst bak i min kö ställde sig i den kortare kön och jag insåg att dom kom fram fortare än mig!


Då var klockan ca 20:55 och Inception började 20:45... När vi väl var framme vid kassan och köpte våra jädrans biljetter så var klockan 21:10... Vi stod alltså 40 minuter i den där jävla kön.



10 minuter innan bion börjar så står det en biljettgubbe där men när klockan var 21:10 när Simon och jag hade köpt våra biljetter så hade det alltså gått 25 minuter utav filmen och början får man bara INTE missa.

1. Simon och jag hade lika gärna kunna gått in gratis eftersom att det inte stod någon gubbe där
2. Det är fel att filmen börjar visas innan alla kunder kommit in

MEN Simon och jag gick in till Inception fastän vi hade missat 25 minuter. Också fick vi pissigaste platsen, rad 4:a...............................

Jag satte mig i min jävla stol SKITFÖRBANNAD (tappat biohumöret) och sa till Simon
''Nä nu drar vi, jag tänker inte betala 110:- och missa 25 minuter utav filmen!''
Simon säger ''nä... men nu ser vi den ändå''
Jag ''NEJ!! för vi hade lika gärna kunna gått in och sett den gratis ifall vi ändå skulle missa början''
Simon säger ''Ja, vi drar fan och vi ska ha tillbaka pengarna''




Då gick vi till kassan och sa till den där sega tanten som stod och tuggade tuggummi och var segast i världen att vi ville ha tillbaka pengarna för att det hade redan gått en bra bit utav filmen.


Hon ''Mmh... Ja, aa okej''

Slut.

Vi ska se filmen imorgon istället och jag är så jädrans förbannad över att dom inte öppnar alla kassorna när dom vet att det är så pass mycket folk, att dom inte väntar och det nya systemet?! DET KAN DOM KÖRA UPP I RÖVEN!!!!!!!!!



Folk som inte vill köpa snacks måste alltså ändå stå i den kön när man bara vill köpa biljetter. Det är sjukt!


Det tar sådan jävla tid också. Dom ska ha som förr. En kassa för snacks och en för biljetter, mycket effektivare och bättre.

Fuck sundsvalls filmstad. Ja, gå aldrig på bio i Sundsvall.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0