Särskrivning och stavfel

Eller... inte veckans diss från mitt håll. Utan jag avskyr det jämt! SÄRSKRIVNING..... GGRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!! Sådant står jag inte ut med. Jag vet att vissa människor har dyslexi, det förstår jag men liksom... stavfel i varenda mening och särskrivningar hela tiden. Jag står inte ut det. Klassiska ord som människor har svårt för att stava är:

Helst = Hellst/Hällst
Verkligen = Värkligen
Egentligen = Igentligen
Känt = Kännt
Somnar = Sommnar
Känslor = Kännslor
Noggrant = Noggrannt
Förrän = Förrens/Förr äns
Anledning = Andledning
Himlen = Himmlen
Överens = Överäns
Låtsas = Lotsas/Låssas
Bråttom = Brottom
Ens = Änns/Äns
Förresten = Förästen

Men särskrivning är ändå det värsta som finns. Typ, mellandagsrea. Många skriver ''mellandags rea'' det låter också fel. För det blir som en paus. Mellandags - rea.

Postat av: Lisa Olsson

haha och vem trodde du att du var då om jag får fråga? sämst brud

2010-12-30 @ 19:52:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0