Hänt mig 3-4 gånger. Stoppknappar finns utav en anledning. För att dom ska funka.

Godmorgon.

Ni kan faktiskt inte förvänta er att jag är glad. För det är TYP det minsta jag är idag. Jag vet. Jag vet. Att det är fredag. Men. Jag är inte glad förrän ikväll.

Jag är trött och stressad. Det sämsta man kan vara.

Jag börjar egentligen 12.45 men är på skolan nu för att jag måste göra klart några saker för ST. Här har jag tillgång till PS. Inte hemma.

I alla fall så klev jag på bussen imorse, hann till och med den tidigare. Skönt. Åkte ner på stan, orkade inte gå hela vägen till skolan så jag åkte en busshållsplats till. Vid den andra skulle jag av. Jag tänkte ''det värsta som skulle kunna hända är om han åker vidare och stoppknappen inte funkar'' Då... vad gör jag då?

Men så satt jag kvar på bussen och han började åka.

Jag tröck/tryckte (man kan säga båda delarna) jag på ''stopp''-knappen flera flera flera gånger innan jag skulle av men såg inget blinka där framme där det brukar blinka att det ska stå ''stannar'' och det gjorde det inte. Men jag tänkte att han ändå skulle stanna för det kanske bara var fel på ''blinkskylten'' där framme.

Jag tröck fler gånger men så när bussen närmade sig den hållplatsen jag skulle av så märkte jag att han inte saktade in. Fort som tusan åkte hjärtat i halsgropen. Pulsen slog 380 och jag fick lätt panik. I den situationen. Det blir bara så.

Men så lyfte jag på min röv och gick fram till honom och sa:

- Ursäkta, men jag skulle av där.
- Då skulle du ha tryckt på stopp då.
- Ja, men jag gjorde ju det! Flera gånger.
- Nä för jag såg ingenting här.
- Nä, men jag tröck flera gånger och jag ska av här!!!

Så mumlade han lite och sa:
- Kkannsksee den intntee funka dåå. Men jag såg ingenting.
- NEJ, MEN JAG SKA AV HÄR!!!

Också släppte han av mig vid ett övergångsställe. Och då tänkte jag ''ja, det värsta hände mig, att stoppknappen inte funkade och han åkte vidare''.

Komiskt, eller hur?

HERREGUD!!!!!!! Han den otrevliga dintur bussgubbj*veln.

KAN NI FIXA ERA STOPPKNAPPAR?!?! Ni ska vara trevliga mot kunderna och se till att dom kommer av vid rätt hållplats. Punkt slut. Jag tröck på stopp.

Och varför skulle jag inte trycka på stopp om jag skulle av? Nej. Jag tar inte för givet att ni vet vart jag ska av. Så jo. Jag trycker på stopp. Sluta skyll på kunderna.

Postat av: ♥ L A I L A ♥

Vad gör du? Själv ska jag äta frukost... lite sent kanske :P

2010-12-03 @ 10:53:52
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Jackie.

Jag är också sundsvallbo och jag vet hur de är med dom där j**vla stoppknapparna, dom funkar nästan aldrig. Jag får panik när inte lampan lyser för ja är rädd att bussen bara ska fortsätta, de är min största rädsla när jag åker buss att inte stoppknappen ska funka :P.

Så jag förstår dig.

2010-12-03 @ 17:49:29



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0