Antingen den sämsta humorn eller den största rasisten

Jag läste Någons facebook och vad Den hade skrivit slog mig med häpnad. Och sedan att denna person ska bli föräldrer.

Det var inte bara hur Den hade skrivit detta, utan allt annat... hur ska det gå.

''Kanske dax å sluta plocka in svartskallar nu när dom börjar bomba sej själv, dock en mindre:D'' och ''Hålla på SD ikväll da''

Såhär är det. Alla gillar olika. Jag klagar absolut inte på det. Men sättet att uttrycka sig på är obegripligt och dess innebörd. Det Den skriver är inte okej. Det värsta är att Den förstår inte vad Den skriver. Ordet ''svartskalle'' säger man bara inte, plus att det var inte ens en ''svartskalle'' som bombade sig själv. Han var arab. Men han var inte ''svart''.

Och jag vet inte om jag ska ta det här seriöst heller. Som jag har skrivit i rubriken, sämsta humorn eller rasist på riktigt som är bara dum utan dess like? Jag vet inte. Men bara rent allmänt Omoget i alla fall. Och framför allt dålig förebild och dålig förälder.

Det är sånthär som får mig att reagera, jag blir upprörd. Och det är absolut inte för att jag själv är utlänning utan för att jag inte förstå hur man kan skriva något sådant. Det är kränkning.

Orden ''neger, blatte och negerbollar'' tycker jag också är fult. Jag skulle aldrig uttrycka mig med de orden. Men det får ni göra. Jag vet att Astrid Lindgren har skrivit i sina böcker ''negerkung'' osv. För på den tiden var det inte fult. Men nu är ordet fult. För Vi har gjort ordet fult och missbrukat det. Och sedan heter det INTE negerbollar. Det är Ni som har förvandlat det ordet till vad ni själva vill att det ska heta. För så heter det inte. Det heter chokladbollar.

Och motargumentera inte mig med ''men ni får ju säga vitlök'' PFF! Löjligaste jag vet. För det är för det första inte motsatsen till ''negerbollar'' och för det andra så är vitlök ett Ord. Ett riktigt ord. Och för det tredje skulle motsatsen vara ''albinoboll'' och för det fjärde, motsatsen till ''svartskalle'' skulle vara ''vitskalle''. Vilket vi alla vet, att ingen använder.

Jag blir irriterad och stör mig på människor som uttrycker sig i ''negerbollar''. Det låter så F.U.L.T!


Kom ihåg nu, att detta är Min blogg och Mina åsikter som framförs. Inte era. Sedan får ni gärna kommentera, men absolut inget fult eller att jag är korkad. För det är mina åsikter. Och jag har aldrig klagat på vad Ni tycker. Utan hur man kan uttrycka sig i ord. Fula och onödiga kommentarer publicerar jag inte. För jag har all rätt i världen att skriva detta och inlägget är genomtänkt!;)
~

Postat av: malin

tjabba!

nu har jag frågestund på bloggen!!

fråga en massa, vad som helst ;)

/ kram malin

2010-12-22 @ 12:24:28
URL: http://maliinagneta.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller med dig sharlee. Man får tycka och tänka precis vad man vill, men inte fan behöer man skriva det sådär kränkande och jävligt som vissa gör. Snacka om att bara tänka på sig själv och inte bry sig om vad andra tycker. Får hets på sånt. Vissa tankar och ord behöver man inte alltid säag högt, för det sårar faktiskt vissa personer. Tänk om folk bara kunde fatta...

2010-12-22 @ 15:26:10
Postat av: shanti

echt goed geschreven liefie <3

2010-12-22 @ 17:52:18
URL: http://shaantivs.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0