Islandshästar

50 ÅR


Igår firade vi pappa i efterskott eftersom att inte hela familjen var med i Polen när han fyllde år.

Vi överraskade honom med frukost och en present... sedan så överraskade vi honom till Riiby i lilla bergeforsen. MED EN RIDTUR!

Han hade ögonbindel och hörlurar...

Det var ett sånt fint ögonblick när vi kom fram och pappa förstod ingenting om vart han befann sig.

Sedan så kom instruktionsguiden och sa ''är ni sugna på lite ridning?;)''

Alla fick varsin islandshäst... bu och bä vad rädd jag var.

Jag fick skutta på sist och var sist i ledet för att min häst var lite seg... då kunde jag slappna av lite. Sharlee
sitta på en häst känns onaturligt...

Det var läskigt från början när vi tultade, galoperade och skrittade ute på vägen... jag blev åksjuk.

Ha ha! Åksjuk på en häst? Jag? Ja... åksjuk.

När vi tultade så hörde jag alla mina maträtter spytumlas, jag ba ''HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLPPPPPPPPPPPP AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH STANNAAAAAAAAAA JAG MÅR ILLAAAAAAAAAA :'(''

Skoja! jag var inte rädd.


Skojade igen, så dumma är ni inte. Jag var rädd.

Det enda jag väntade på var att flyga av. Men min Hetja var så snäll... åh lillhetja♥ jag blev van henne och lärde mig en balans...

Allt gick bra tills slutet, då min älskade Simon åkte av framför hästen när vi galoperade en raksträcka i skogen.

Världens bästa Simon. Vad hade jag gjort utan dig?:(


Så himla hemskt!


Jag var längst bak på min egen ridtur medan alla andra var framför mig och galoperade (som tur var) för då slapp jag se vad som hände...


Tur att allting gick bra!!!!!!!!!!!! Men lite roligt var det... för Simon och hans häst (Sudri) var så jävla lika varandra, hahahahaha.
¨
Bilder senare LÅvAR.




350 kronor är värt en ridtur på 2 timmar och 40 minuter.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0